sunnuntai 3. syyskuuta 2017

Mitä opetat?

Säännöt ja opetukset joita annamme nuoremmille, niin emme itse pysty pitämään omista säännöistämme kiinni.
Sanomme, että näin ja näin kuuluu toimia, mutta itse kuitenkin toimimme päinvastoin.
Sitten odotamme hyvää ja sivistävää käyttäytymistä nuoremmiltamme, vaikka oma käytöksemme ei eroa nuoremmistamme.
Suurimmmat erot ovat olettamuksissamme ja päivisissä askareissa, askareet jotka ovata itse ikäisilleen ikänsä mukaisia.

Olemme laatineet tietyt säännöt lapsille/ nuorille.

Laadimme säännöt kotiintuloajoista, puhelimen ja intternetin käytöstä, nukkumaanmenoajoista ja monesta muusta, vai laadimmeko?

Tukahdutamme lapset yltiömäisellä kiihkoilulla, joka ajaa maailman klobaaliin kehittämättömyys kierteeseen.

Intteraktiivisuus on muutanut ja mullistanut maailmankuvaa.
Yksisuuntainen intteraktiivisuus tuhoaa kyvyn ajatella itsenäisesti ja vähentää harkintakykyä.
Kaksisuuntainen intteraktiivisuus saattaa pahimillaan johtaa radikalisoitumiseen.

Ilman sääntelyä ja rajoitteita ei voida olettaa sivistystä! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti